ייצוג ויצו, נעמת ואמונה בתביעה שהוגשה נגדן לביהמ"ש המחוזי בירושלים

ייצוג ויצו, נעמת ואמונה בתביעה שהוגשה נגדן לביהמ"ש המחוזי בירושלים

עופר שפירא, תרזה לס-גרוס וטל רובינוב ייצגו בהצלחה את ויצו, נעמת ואמונה, בבקשה לאישור תובענה ייצוגית על סך של כ-80 מיליון ש"ח שהוגשה נגדן לביהמ"ש המחוזי בירושלים.
ענינה של התובענה בטענה שבחודש ספטמבר 2021 הארגונים נקטו בעיצומים במעונות היום הציבוריים לפעוטות שאותם הם מפעילים בסבסוד המדינה והידועים בתור "מעונות סמל", כך שעל הארגונים לפצות את הורי הפעוטות שלכאורה ניזוקו מהעיצומים.
בתשובת הארגונים אשר הוגשה באמצעות משרדנו הובהר, בין היתר, כי דין התובענה להידחות על הסף, מכיוון שהואיל ובתחום החינוך לגיל הרך והפעלת מעונות סמל הארגונים מבצעים פעולות בעלות אופי שלטוני-ציבורי כזרועותיה הארוכות של מדינת ישראל, הרי שהתובענה אינה באה בגדר אילו מבין התביעות המנויות בתוספת השנייה לחוק תובענות ייצוגיות שכן הארגונים אינם "עוסק" לפי חוק הגנת הצרכן.
לגוף הדברים הובהר כי עובר להגשת התובענה וללא קשר אליה, כלל ההורים פוצו בגין מלוא החלק היחסי בשכר הלימוד המפוקח, עבור השעות והימים שבהם המעונות לא פעלו בשל העיצומים.
לאחר שלושה דיונים, במהלכם חזר והבהיר ביהמ"ש למבקשים את הקשיים הכרוכים בניהול התובענה לרבות מבחינת שאלת העוסק, ביהמ"ש המליץ להסתלק מהתובענה וביום 27.4.23 ניתן פסק דין שמאשר את ההסתלקות.

חדשות נלוות